zondag 9 november 2014

Blog 16 : Oorlog , de hel

Ik heb nooit stil gestaan bij het feit dat er ooit een oorlog was. Het was ooit gebeurt, maar ik heb het nooit mee gemaakt en daar was ik blij om. Ik wou er niks van weten omdat het oud en verleden tijd was. Maar nu ik het boek "post voor mevrouw Bromley" gelezen heb ik er een helemaal andere kijk op. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk, zou het zelf nooit willen mee maken en heb enorm veel respect met de mensen die het ooit wel hebben meegemaakt. Maar ik denk wel dat vaak bepaalde dingen de schuld is van de burgers. Niet heel de wereld oorlog maar wel de kleine burgeroorlogen tussendoor. Je zou juist denken dat heel Engeland samen spant tegen Duitsland en vechten tegen elkaar. Ze vechten onderling en maken ruzie met de mensen die niet willen gaan vechten. Ik vind het die mensen hun goed recht om niet te gaan. Ik persoonlijk zou ook niet willen gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten