donderdag 27 november 2014

Blog31 : Post Voor Mevrouw Bromley




Wat een mooi boek! Toe ik begon te lezen in dit boek had ik niet verwacht dat ik het zo goed zou vinden. Omdat ik niet echt interesses heb voor de oorlog dacht ik dat dit een erg saai en langdradig boek ging zijn. Wat niet bleek te zijn. Het boek leest erg vlot en is erg aangrijpen. Het boek is niet voorspelbaar en dat vind ik wel fijn. Ik hou er niet van dat wanneer ik iets lees of zie ik al weet hoe het gaat aflopen. Dat was niet het geval hier. Vaak dacht ik da bijvoorbeeld Martin nog zo leven en dat John het niet zou overleven.
Het boek is ook erg realistisch en daar hou ik wel van. Ik weet natuurlijk niet of de oorlog zo echt is verlopen maar ik kan me wel inbeelden dat het zo is gegaan. 
Het verhaal heeft me het leven tijdens de oorlog geschetst, het is een eerlijk en pakkend beeld dat ik nu heb wanneer ik aan de oorlog denk of er over wordt gepraat.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten